2011. szeptember 13., kedd

Szeptemberi matchbotos horgászat

Ha valamit nagyon utálok, akkor közvetlenül telepítés után horgászni. Ilyenkor tele van a part etetőkosaras " nehéztüzérséggel", akik a hagyományos etetőkosár+3 horog szereléssel erednek a frissen telepített pontyok után és persze nehezményezik, hogy kevés halat raktak a vízbe.

Az egész úgy kezdődött, hogy szeptember első vasárnapjára terveztem egy kis matchbotos horgászatot az Algyői Kormorán Horgászegyesület 2.számú taván. Szombaton csalivásárlás közben tudtam meg, hogy ma verseny van a tavon, még jó hogy nem szombatra terveztem a horgászatot.( megjegyzem két gyermek napi versenybe már így is belefutottam..).
Vasárnap reggel gyanússá vált a dolog ahogy a tóhoz közeledtem,mert az 1 számú tavon olyan sporik ültek, akikről tudtam hogy a 2. számú tavat részesítik előnyben. Parkolás után az első adag felszerelés bevitelekor fény derült a dologra, mi ez a furcsaság: a "kettesen" alig van hely, a kerítésen lévő hirdetményből a következők derültek ki:
- szeptember 1-én telepítés volt.
- szeptember 2-án tilalom
- szeptember 3-án verseny

Tehát azok a  sporttársak, akik mindennap horgásztak, most három napig kénytelenek voltak más vízen üldözni a halakat, vagy otthon ültek.
Gyors bepakolás után megkevertem az etetőanyagot ami 1 kg Lantos keszeg etetőanyagból és búzából állt. A felszerelést összeállítottam, ami a következőkből állt: 4,20 m Maver Diamond matchbot, Nevis Fd 35 orsó, a főzsinór 18 mm-es S-Force, az előke 12 mm-es Maxima Chameleon, a horog 16-os Drennan.
Szerelés közben egy sporttárs udvariasan megkérdezte, hogy körülbelül 1 méternyire leülhet-e? Én kis buta persze engedtem, csak később eszméltem rá, ha egy izmosabb hal jön, akkor több mint valószínű, hogy áthúz a szerelésén.Természetesen ő is a "nehéztüzérséghez" tartozott, meglepődött a szerelésemen, meg a csalin ( csonti), megjegyezte, " csontival nem lehet pontyot fogni!".
Elkezdtünk horgászni, de nem nagyon akartak enni a halak, kb. 7 óra után jöttek az első pontyok a tó középső részéről, ilyenkor nagyon érdekes fárasztási technikákat lehet látni. Mellettem ülő társamnak is sikerült egy pontyot akasztani,de a part előtt szákolás előtt lefordult. Én nyugodtan nézelődhettem, mert nem sok kapásom volt, eleinte kis keszegek jöttek, majd volt 2 kapásom, ami a bevágás után 5 másodperc után elköszönt tőlem.
Már jó három órája próbáltam átverni a halakat, mikor jött egy maszatolós kapásom: legalább fél percig tologatta az úszómat, majd ezután szép lassan elindult a tó közepe felé. Bevágás után azonnal elindult balra, ahol a kolléga szerelése volt, utólag  is köszönet érte, hogy átküszködtem a két bot alatt a szerelésemet. Ezután viszonylag nagyobb területen egy jó félórás fárasztás után sikerült szákba terelni egy 2,70-es tükröst.
A fárasztás izgalmait kipihenve még sikerült fognom egy pár tenyeres keszeget, de a szokásaimon nem fogok változtatni, utálok telepítés után horgászni!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése