2011. november 16., szerda

Pelletes próbálkozásom

Már sokat olvastam, hallottam erről a csaliról, volt aki csak szuperlatívuszokban beszélt róla, volt akinek 50-50 százalékos fogási arányt tudott felmutatni. Én még soha nem próbáltam, de szeptember végén elhatároztam, hogy kipróbálom ezeket az anyagokat.
Költségkímélésképpen a műhelyben dolgozó sporttárstól kaptam mindenféle típusú-oldódó, hagyományos,-valamint különféle ízű pelleteket. Kaptam kiképzést arra is, hogyan kínáljam fel a halaknak a csalit ( szilikonra fűzve, hajszálelőkére fűzve, pelletkarikával rögzítve), illetve arra is kaptam "tudományos" felvilágosítást, hogy melyik ízesítésű pelletet rakjam fel először a horogra. Mivel szeptember vége felé jártunk, csodálatos meleg, vénasszonyos idő volt, azt javasolták, hogy először a halas ízesítésű pellettel kezdjek, majd ha nem jön kapás, akkor az édes ízekből tegyek fel.
Két feederbottal horgásztam, egy 3,60-as Medium, illetve egy 3,90-es Heavy feederbotot használtam. Az etetőanyagom kétféle volt, az egyik egy büdös halas ízű, a másik egy édes keverék.
A 3,60-as boton lévő szerelékre kerültek az  édes ízesítésű pelletek, a 3,90-es bot szerelékére a halas pelletek kerültek.
Az édes ízekre még mozdításom sem volt, hiába próbáltam a különféle csalizási módokat, fűzés, pelletkarika, a halas ízekre sem volt nagyon kapásom, amíg fel nem tettem a "Fűszeres hal" nevű pelletet, karikával rögzítve.
Erre a csalira egy bő 3/4 óra alatt fogtam 5 ezüstkárászt, de mindegyik egy kisebb méretű pontynak is beillett volna. Volt olyan kapásom, hogy a bedobás után 5 percre jelentkezett.
A peca végén egy kis hiányérzetem volt, mert nem titkoltan pontyot vártam, de a kárászok is nagyon szépek voltak, az biztos hogy ezt a csalit, illetve  a módszert később is használni fogom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése